X

X

Sabtu, 20 Oktober 2012

Cara Tune Gitar



Tune gitar lari adalah perkara biasa. Tune lari disebabkan tali gitar yang sudah rengang atau gitar terjatuh.

Apabila tune lari, gitar akan menghasilkan bunyi yang pelik dan tidak sedap didengar.

Cara yang paling mudah untuk tune gitar adalah menggunakan Electronic Guitar Tuner. Cara alat ini berfungsi adalah mengesan frekuensi (nada) pada tali gitar.

Alat ini akan memberi isyarat jika frekuensi tali gitar korang tidak sama dengan frekuensi Electronic Guitar Tuner. Apa yang korang perlu lakukan adalah melaras tali gitar korang sehingga mendapat frekuensi yang betul. Di bawah adalah contoh Electronic Guitar Tuner.

Apa Yang Korang Belum Belajar?

Apa yang korang belajar kat page aku ni baru sikit je bro. Banyak lagi yang korang perlu tahu. Jadi, apa yang korang belum belajar?

1. Cara Memegang Gitar (dah belajar)
2. Cara Main Kord Gitar (dah belajar)
3. Cara Strumming gitar (dah belajar)
4. Cara Tune Gitar (dah belajar)
5. Cara Meningkatkan Kepantasan Jari....Najwa Latif pun kalah haha (belum belajar)
6. Cara Kuatkan Jari....Gerenti tak sakit jari lepas ni (belum belajar)
7. Cara Tune Gitar Sendiri. Tak payah guna electronic guitar tuner....jimat skit hehe (belum belajar)

Orang-orang tua cakap Alang-alang dah mula belajar, biar belajar sampai habis. Jadi, aku nak promote buku gitar kawan aku merangkap sifu gitar aku iaitu Tengku Nuruddeen atau lebih dikenali sebagai Cikgu Din.

Buku beliau iaitu Panduan Belajar Gitar Cara Pantas di tulis dalam bahasa melayu. So lagi senang la korang nak faham hehe. Buku beliau sudah berada di pasaran. Cepat-cepat la rembat satu sebelum kehabisan yer. Kalo habis, tiada maaf bagi mu kikiki.

Harga buku ini RM80 tapi untuk korang aku bagi diskaun 50%. Jadi, RM40 satu. (Kalau korang cakap mahal gak bermakna korang tak boleh jadi pemain gitar yang hensem macam aku hehe)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar